fraflyttet uistandsat lejlighed

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen fraflyttet uistandsat lejlighed

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9594
      lasse hede
      Medlem

      Hej.

      Jeg er flyttet fra en lejelighed, for halvanden måned siden, men jeg har stadig ikke fået nogen opgørelse fra min udlejer.

      Jeg har betalt 3 gange husleje i indskud 10800kr ialt

      Jeg har i dag fået en sms besbed, hvori der står at jeg ikke for noget tilbage, da det koster 5300kr til maler arbejde, 1300kr til rengøring, og så vil han ha en månedes husleje fordi jeg har afleveret nøglen 5 dage for sent..

      Jeg kan selvfølgelig forstå, at jeg skal betale en månedes husleje, da jeg har afleveret nøglen for sent. Men i lejeloven står der at senest 14 dage efter, at du har afleveret nøglerne, skal udlejer skriftlig oplyse dig om, hvilke arbejder, udlejer mener, du hæfter for. Går der mere end de 14 dage, kan udlejeren ikke kræve, at du betaler noget overhovedet for istandsættelse.

      Da jeg flyttede ind i lejligheden, overtog jeg den umalet og urengjort.. Der var ikke blevet lavet noget overhovedet..

      Soveværelset og gangen ind til stuen, var nærmest ubeboelige, og lignede noget man ser i gamle russiske film. Men udlejeren lovede, at det ville blive lavet inden for de næste tre uger.. Efter 14 måneder var der stadig ikke blevet lavet noget.

      Det skal nævnes at det ikke var blevet lavet da jeg flyttede.

      Så sagde jeg lejemålet op, og afleverede lejeligheden som den var, altså umalet og urengjort..

      Hele lejligheden, er så vidt jeg kan forstå, blevet malet og istandsat, uden at jeg har accepteret at betale for det med mit indskud.

      Jeg kender den tidligere lejer, og ved at han heller ikke har fået så meget som en krone tilbage, af det indskud han betalte selvom han også overtog den uistandsat.

      Er der noget jeg kan gøre??
      Har jeg en change for at få mit indskud tilbage?
      Hvor lang tid tager det at behandle en klage?

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.