Fraflyttet, men bliver stadig opkrævet.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflyttet, men bliver stadig opkrævet.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10752

      Hej,

      Min kæreste fraflyttede hendes lejlighed d. 6/9 og afleverede samme dag nøglen ved et fraflytningssyn. Lejligheden var sat til fraflytning pr. 1/9, og der startede opsigelsesvarslet på de 3 måneder så. Hun var dog på dette tidspunkt allerede flyttet, så derfor kunne nøglen afleveres d. 6/9, og udlejer lovede at få lejligheden udlejet hurtigst muligt herefter.
      I det nye udbud af lejligheden, hævede udlejer lejen med lidt over 1000,- kr, som den nye lejer så ville skulle betale.
      Da nøglen først afleveredes d. 6(9, fik min kæreste en måneds opkrævning af aconto varme, vand og antenne. Den betalte hun.
      Problemerne startede herefter (Jeg tager dem punktvis)

      – Udlejer har ikke haft held til at få udlejet lejligheden før end til d. 1/11, så i den periode har min kæreste fået opkrævet aconto varme, vand og antenne, som var hun stadig boende i lejligheden. (Nøglen var jo afleveret)
      Skal hun virkelig stå for at betale alle forbrug i lejligheden, selvom hun er fraflyttet, nøglen er afleveret og hun har modtaget kvittering for fraflyttelsen samt syn af lejlighed?

      – På trods af at hun har betalt 3 måneders forudbetalt husleje, da hun flyttede ind, så opkræver udlejer fortsat husleje, og ikke den leje, som stod i hendes kontrakt, men han har benyttet chancen til at opkræve den 1000,- dyrere leje, som han hævede lejen med ved hendes fraflytning.
      Må han egentlig det? Jeg mener, de 3 måneders forudbetalt leje er jo netop til for at imødekomme de 3 måneders varsel for fraflytning.. Han kan vel ikke bare kræve mere efter hun er flyttet?

      Håber I kan kaste lidt lys over det her roderi…
      Tak.

    • #10753
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, din søster skal betale for forbrug i de måneder, hvor lejligheden står tom. Acontovarmebidraget skal hun dog have delvis refunderet, da der kun har været brugt lidt varme i tomgangsperioden.

      Udlejer har ikke ret til at kræve husleje fora din søster, såfremt hun har betalt forudbetalt leje.

      Hun bør melde sig ind i en lejerforening og få bistand. Se i menuen under “Lejerforeninger”

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.