Fraflytningsrapport/endelig flytteopgørelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytningsrapport/endelig flytteopgørelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12866
      Tanja Ipsen
      Medlem

      Jeg opsagde den 1/12 2012 mit lejemål ved privat udlejer til fraflytning den 1/3 2013. Jeg havde indbetalt 23.700 kr i depositum, husleje 8100 for et hus på 127 m2. Boet der siden 7/1 2011

      Jeg fraflyttede lejemålet endeligt den 15/2 og på denne dato blev der afholdt flyttesyn med 2 af de 3 ejere. Jeg har med udlejernes accept selv istandsat lejemålet. Ved flyttesynet underskriver jeg fraflytningsrapporten hvori der står, at der skal udskiftes 4 pærer i de spot der er i stueloftet, en vinduesramme i stuen skal males igen, noget murværk skal males på huset udenfor og der skal bestilles 1 sæk grus til foran huset. Udover dette er der ingen bemærkninger, det ser fint ud.

      Til lejekontrakten er der et særligt vilkår hvor der står,at flytterapporten er fremsendt rettidigt hvis den er afsendt fra udlejer inden 30 dage fra den dato hvor flyttesynet afholdes, altså må det være fra den 15/2.

      Den 19/3 modtager jeg 13.400 kroner men ingen opgørelse. Jeg henvender mig på mail til udlejer og beder om en opgørelse hvor det fremgår hvad regningerne er for materiale samt det udførte arbejde idet jeg undre mig over beløbet. Jeg modtager den 24/3 en mail fra udlejer med en lang liste over de ting der er lavet. Der er lavet istandsættelser som jeg ikke har skrevet under på, der er ingen opgørelse over det udførte arbejdes pris i form af fakturaer eller ligende. Jeg mener, at jeg kun hæfter for de ting jeg har underskrevet der må laves, og mener at jeg skulle være orienteret inden de begyndte at lave andet. Jeg mener endvidere at tidsfristen for fremsættelse af ydeligere krav er overskredet. Jeg overvejer at indbringe sagen for huslejenævnet, men har jeg en sag ?.

      MVH Tanja

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.