Fraflytning ved død

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8454
      Anonym
      Gæst

      Min mor på 91 år har siden 1951 boet i en privatudlejet lejlighed på Frederiksberg. Hun har aldrig fået tilskud til forbedringer eller vedligeholdelse af lejligheden. Af ejendommens ca. 20 lejligheder er de 16 nu ejerlejligheder. Indtil nu er alle lejelejligheder, der er fraflyttet, blevet solgt som ejerlejlighed af ejeren. Min mor har ingen formue og får huslejetilskud fra kommunen. Når min mor dør, hæfter jeg så som enearving for 3 måneders husleje samt istandsættelse af lejligheden? Lejligheden fremstår nogenlunde som for 58 år siden, bortset fra de forbedringer, som udlejer har foretaget/betalt (nye vinduer, badeværelse, ny sanitet og nye radiatorer). Min mor har dog erstattet et par døre med jalousidøre, samt malet gulve uden om tæpperne. De gamle døre findes på loftet. Desuden har hun installeret en udsuger i køkkenvinduet (udsugeren fungerer ikke længere).
      På forhånd tak for jeres svar.
      Med venlig hilsen

    • #8455

      Hvis du vedgår dig arv og gæld, så hæfter du også for evt. istandsættelse ved fraflytning. Du vil formentlig blive nødt til at betale for istandsættelse af gulvet. Det vil formentlig bedst kunne betale sig selv at istandsætte lejligheden inden du afleverer den.

      Men meget afhænger af formuleringen af din lejekontrakt. Meld dig ind i en lejerforening og få råd

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.