Fraflytning og forbrugsregnskab

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning og forbrugsregnskab

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12360
      Grete Oll
      Medlem

      Hej.

      Den 13/4-2012 fraflyttede jeg fra et almennyttige boligselskab i Odense. Jeg hæftede for lejligheden til den 30/6-2012 men var så heldigt at der flyttede en ny beboer in den 1/6-2012.

      Den 03/10-2012 modtog jeg forbrugsregnskabet (varme og vand) og efterkrav. Dette er et helt ordinære forbrugsregnskab, altså ikke noget specielt i forbindelse med flytning.

      Jeg har følgende spørgsmål:
      Er det lovligt at de har pålagt et flyttegebyr (både for vand og varme) selvom det er et ordinært forbrugsregnskab?
      Jeg modtog opgørelsen den 3/10-2012 med et indbetaling til den 23/10-2012. Gælder tidligste indbetalings fris på minimum 1 måned efter modtagelse af forbrugsregnskabet også hvis man har fraflyttet lejligheden i regnskabsperioden?

      Med venlig hilsen
      Grete Oll

    • #12361
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Jeg mener ikke, at I kan pålægges flyttegebyr, hvis I er flyttet på samme tidspunkt, som den ordinære aflæsning af målerne alligevel skal ske.

      2) Nej 1-måneds reglen gælder ikke ved fraflytning. Der står i almenlejeloven “Fraflytter lejeren, skal tillægsbetaling senest betales på fraflytningsdagen.” Boligselskabets betalingsfrist er derfor OK.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.