Fraflytning lejerbo

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12476
      Alina 4095
      Medlem

      Hej. Jeg står i et problem her..
      Min og min kæreste flyttede fra en lejlighed på 77kvm ved Lejerbo, men kom ikke med til fraflytningssynet da vi ikke kunne huske dagen..
      Vi har nu fået et fraflytnigsopgørelse på 10000 for normalistandsættelse (vi betale 7000 i dep) og oven i det har de renoveret hele lortet på ekstra 9000, så de mener altså at vi skal betale 19000 for det hele , og de mener endda det pga misligholdelse (giver ingen mening da vi kun boede der i 6mdr og er stille og rolige) ud over det står der at vi skal betale 5000 for rengøring i hele lejligheden også pga misligholdelse, og det giver slet ikke mening da vi havde hyret en professionel rengøringsdame + vi selv gjorde rent..
      Mit spørgsmål er så; kan de godt kræve så meget af os? – og hvad kan vi evt gøre ved det?

    • #12477
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I kan nægte at betale. Det vil tvinge Lejerbo til at indbringe sagen for Beboerklagenævnet, som kan afgøre hvor meget i skal betale.

      Der er en lang række regler som en almen udlejer skal overholde i en fraflytningssituation. Nogle af reglerne er så skrappe, at udlejers krav mod lejeren bortfalder, hvis reglerne ikke overholdes.

      Se Bekendtgørelse 640 om vedligeholdelse og istandsættelse af almene boliger

      https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=20620

      Meld jer ind i en lejerforening og få rådgivning

      Med venlig hilsen Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.