Fraflytning istandsættelse depositum

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning istandsættelse depositum

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10797
      Kim Pedersen
      Medlem

      Hejsa
      Jeg har boet til leje hos en privat udlejer de sidste 10 år. Jeg er fraflyttet lejligheden 1. okt med 3 mdrs opsigelse.

      Jeg aftalte med udlejer mundligt, at jeg ikke skulle male eller noget i lejligheden, da han vil renovere den ved at flytte nogle vægge.

      Vi aftalte også mundligt, at jeg skulle aflevere nøglerne før tid, så han kunne komme i gang. Da jeg så aflevere nøglerne, siger udlejeren pludselig, at jeg ikke skal forvente, at få mit depositum tilbage, da lejligheden skal males, tapeseres og rengøres bl.a. fordi at jeg har boet så længe i lejligheden og så mener han at jeg ikke har vedligeholdt den.

      Jeg har fået en mailbekræftelse på at jeg har afleveret nøglerne.

      Skal han ikke fremsende krav skriftligt inden 14 dage fra jeg har afleveret nøglerne?

      Og har jeg ikke krav på selv og kunne sætte lejligheden i stand? Nu er nøglerne jo afleveret?

      Er det berettiget at stoppe husleje og lade depositum dække husleje?

      På forhånd tak.

      Hilsen Kim Pedersen

    • #10798
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej Kim

      1) Mundtlige aftaler er gyldige, hvis man kan bevise eller sandsynliggøre at de er blevet indgået. Udlejer er dermed bundet af sit tilsagn om at du ikke skal istandsætte lejligheden.

      2) Under alle omstændigheder skal han gøre mangler gældende inden for 14-dages fristen.

      3) Det er egentlig ikke lovligt at stoppe med at betale husleje i opsigelsesperioden, medmindre du har betalt forudbetalt leje. Mange gør det alligevel. Det højeste du kan risikere i den anledning er at skulle betale et rykkergebyr på 250 kr

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand til sagen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.