Fraflytning håndværkere

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11007
      Claus Læbel
      Medlem

      Kan en udlejer godt kræve at det er en håndværker der maler lejligheden, når der ikke står noget om det i lejekontrakten?

      jeg ønsker selv og male inden jeg skal flytte, med hjælp af en ven som er uddannet maler. men så kræver de kvittering. må de det?

    • #11008

      Når lejer har pligten til indvendig vedligeholdelse er det lejer selv der vælger hvem der skal udføre vedligeholdelsesarbejde. Det er såldes ikke lovligt at pålægge lejer – i lejeperioden – at skulle anvende håndværkere valgt af udlejer.

      Hvis det derimod er udlejer der har pligten til indvendig vedligeholodelse, og der derfor en en “Indvendig vedligeholdelses-konto” som skal betale for fraflytningsistandsættelsen, så vil udlejer både kunne kræve selv at vælge håndværkere, og/eller – i tilfælde af at lejer får lov at sørge for det – at der kun betales mod udlevering af kvittering.

      Jeg gætter nu på, at du er i førstnævnte situation, og vil anbefale at du snarest muligt opsøger videre assistance i en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.