Fraflytning en indviklet sag!!

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning en indviklet sag!!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14068
      Ditte Ditte
      Medlem

      Jeg fraflyttede en lejlighed med opsigelsen dato 1.12.13
      Udlejer og jeg aftaler på skrift at jeg selv ordner lejligheden. Han vil dog ikke møde op til flyttesyn i weekenden inden men han tilbyder selv at kommer op i lejligheden efter hans arbejde kl 18 den 2. Dec

      Det er naturligvis mørkt og det er svært at kigge den ordentligt efter – vi aftaler at han selv kan tage op i dagslys dagen efter og så give mig en tilbagemelding. Dagen efter får jeg en SMS at alting sikkert er okay og at han bare overføre mit depositum med det samme.
      Så 3. Dec får jeg udbetalt mine penge
      Her tror jeg sagen lukker.

      Men nej – d. 14 dec kontakter han mig fordi NY lejer har gjort ham opmærksomhed på enkelte striber på loft .. ?.. ( der er ingen konkrete krav men han gør mig opmærksom og spørger hvad jeg vil gøre ved det??? )

      Jeg svare ham at det ville jeg meget gerne komme og ordne men svært når nu lejer har bosat sig og at han selv har afsluttet med udbetalt depositum.

      Efter igen 14 dage omkring jul får jeg igen en mail – nu meget vred og nu skriver han at det er den mest forfærdelig istandsættelse og at ny lejer kan vaske malingen af og mange flere ting..

      Jeg bliver rigtig ked af det fordi jeg har virkelig ordnet den fin og har intet selv kunne se .. Og havde jeg fået afvide til syn og i god tid at der var striber mm – ville jeg rette det. Men her en mdr efter opsigelse er den lukket…

      Jeg har været meget bange for konsekvensen og eft en tur i retten om efterkrav mm og har været nede ved llo 2 gange og mailet frem og tilbage med dem og jeg synes ikke de hjælper da sagen er meget omvendt.. Får afvide at de mener den er lukket men de er ikke sikre??!!

      1. Må han komme nu 6 mdr efter og kræve penge til istandsættelse eller er den lukket.?

      2. Kan han sige at jeg med vilje har ødelagt hans lejlighed – hans påstand med malingen at jeg har ødelagt den… – det var en god maling jeg brugte så forstår intet

      3. Jeg har endnu ikke set et varme/vand regnskab siden jeg flyttede ind 03. 2012 og har betalt mange penge a conto … Da jeg flyttede her i dec havde jeg haft et sommer halvår uden varme og boede ikke i lejligheden 2 måneder inden fraflytning.. Så ved der er betalt en del formerer ind

      Men jeg tør ikke kontakte ham for at få det afsluttet hvis han bringer det andet op.. Hvad gør jeg??

    • #14069
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Svar:

      Ad 1:  En udlejer kan ikke stille krav om istandsættelse, når der er forløbet mere end 14 dage fra det tidspunkt fraflytteren afleverer nøglerne. Eneste undtagelse er, hvis der er tale om skjulte mangler.

      Ad 2: Han kan godt prøve at påstå, at du har ødelagt lejligheden, men hvis han vil tvinge dig til at betale, skal han bevise det gennem en retssag, og her står han meget svagt. Du skal afvise hans krav.

      Ad 3: Det lyder som om du har krav på at få aconto-beløbene tilbagebetalt fra indflytningstidspunktet, i følge retspraksis fra Vestre Landsret.

      Hvis LLO ikke kan hjælpe dig, vil jeg anbefale dig at melde dig ind i en anden lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.