Fraflytning efterregning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #8462
      Anonym
      Gæst

      Hej
      Jeg flyttede fra lejlighed 09.12.09 og syn var ligeledes denne dag. Ved syn blev der sammen med malermester plus gulv mand bestemt beløb for istandsættelse. Yderligere blev det mundtlig aftalt at der ikke skulle betales for rengøring, da vi selv havde gjort det og det blev godkendt at udlejer. Vi har endelige nu 09.03.09 fået rest depositum tilbage MEN de har pludselig taget yderligere 1500 kr for rengøring og 2500 Kr for aconto vand varme. Er det lovligt af dem at gøre det og frem for alt, 2500 for vand og varme hvor kommer der fra ? Føler mig efterhånden lidt snydt da de nu næsten har taget 3 mdr. husleje + 3 mdr depositum efter min fraflytning
      Håber på lidt input, da jeg ikke har reglerne omkring fraflytning helt på plads.
      Mvh. Mette

    • #8463

      Din udlejer kan ikke tage betaling for rengøring på så sent et tidspunkt. Efter at du har afleveret lejligheden har han 14 dage til at gøre krav på istandsættelse gældende.

      De 2.500 kr for varme er et ekstra a-contobeløb, som udlejeren har tilbageholdt. Han har egentlig ikke lov til det efter lovgivningen, men der er desværre blevet praksis for det. Under alle omstændigheder skal det medregnes når varmeregnskabet opgøres og hvis du til den tid har betalt for meget skal du have beløbet retur. Det er også muligt, at beløbet er for højt i forhold til det forventede forbrug.

      Du kan indbringe begge spørgsmål for Huslejenævnet. Søg først råd i en lejerforening.

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.