Fraflytning almenbolig, tidsfrist for flytteafregning?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning almenbolig, tidsfrist for flytteafregning?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12325

      Hej…

      Min mand og jeg opsagde vores lejlighed pr. 1/7 og har 3 måneders opsigelse. Altså skal vi betale sidste husleje her d. 1/10, ik?

      Vi fraflyttede dog lejemålet i starten af august, og der blev afholdt flyttesyn d. 13/8 hvor vi afleverede nøgler til lejemålet. Tilstede var undertegnede samt vicevært for boligselskabet.
      Til flyttesynet blev der udarbejdet en synsrapport over lejemålets stand, som jeg underskrev da den var helt retfærdig. På rapporten er der ikke prisoverslag på noget af det der skulle ordnes.

      Vi har ikke modtaget prisoverslag, eller endelig afregning endnu. Dog var jeg forbi lejligheden idag, hvor jeg kunne se at den er blevet istandsat.

      Kan det godt passe at vi først skal høre noget, efter arbejdet er udført i forhold til priser? og hvor længe må de vente med at sende os den endelige afregning over vores depositum?
      Vi bor i Holstebro området.

      På forhånd tak.

      Annette

    • #12326
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Efter reglerne i vedligeholdelsesbekendtgørelsen, skal I have en foreløbig opgørelse over istandsættelsesomkostningerne senest 14 dage efter synet (§ 15 stk. 1, se linket herunder)

      https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=20620

      Modtager I ikke en sådan opgørelse bortfalder alle boligorganisationen krav vedrørende istandsættelse. I burde også have modtaget den endelige opgørelse nu.

      Meld jer ind i Randers Lejerforening og få bistand:

      Randers Lejerforening

      Torvegade 14, 1. sal (Indgang i porten)
      8900 Randers
      Tlf. 86429114

      Åbningstider: – Tirsdag 18.30-21, – Torsdag 18.30-21

      Foreningens hjemmeside

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.