Fraflytning afregning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12277

      Hej

      Jeg har opsagt min lejlighed pr. 01.10.2012, fraflyttede dog en fra lejligheden og afleverede nøgler d. 24.08.2012.

      Der blev ved aflevering af nøgler afholdt et flyttesyn, hvor jeg havde min far med, vi snakkede med maleren og fik forklaret hvad hun mente der skulle laves. Jeg skrev under på den seddel der blev udfærdiget, da den indholdt hvad jeg havde forventet: Maling af vægge, lister og vinduer – Sæbe behandling af gulv samt rengøring af emhætte og bageplader.

      Lejligheden er på 85m2 og kostede 4600 pr måned. Den er lejet ved et boligselskab, og jeg havde boet der i 7 næsten 8 år.

      Jeg vil selv mene at mit indskud (14000 ca) vil dække de udgifter der kan være i forbindelse med renovering af lejemålet.

      Jeg har 3 spørgsmål.

      1. Hvor lang tid, må der gå fra “flyttesyn” til jeg får en endelig afregning fra udlejer?

      2. Jeg har fra bekendte hørt, at der hvor de har deres lejlighed, nedsættes det beløb de skal betale af vedligeholdelsen med 1 % pr måned eller 10 % pr år, eller at egenbetaling helt forsvinder efter 8 år (dog kun på alm. vedligeholdelse). Er det noget der er generelt eller som man kan finde i lejeloven ?

      3. Når jeg får min flytteafregning, hvem vil i så råde mig til at kontakte hvis jeg ikke er enig med, hvad der står skrevet ?

    • #12278
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg går ud fra, at du bor i et alment boligselskab

      Spørgsmål 1: Der må højst gå 4 uger fra det tidspunkt, hvor boligselskabet modtager den sidste håndværkerregning

      Spørgsmål 2: Det er korrekt, at der findes en sådan ordning. Den gælder i alt alment byggeri, hvor det er lejeren, der har den indvendige vedligholdelse. Se i din kontrakt.

      Spørgsmål 3: Henvend dig i en lokal lejerforening. De kan hjælpe dig med at køre en sag i beboerklagenævnet i din kommune.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.