Fraflytning af Lejerbo lejlighed i fm. dødsfald

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning af Lejerbo lejlighed i fm. dødsfald

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12904

      I forbindelse med min faders død den 14. Februar 2013, blev der afholdt eftersyn af lejligheden den 03 april 2013. Der var ikke de store bemærkninger, udover at gulvet skulle rep. i det ene værelse. Jeg har, som bobestyrer, efterfølgende modtaget en flytteopgørelse fra Lejerbo, hvoraf det fremgik, at de af det indbetalte indskud på kr. 10.130 havde trukket kr. 2.633 for rep af førnævnte gulv.(fair nok). Derudover havde de trukket kr. 9.745 for manglende betaling af husleje for Marts og April måned. Derved er der nu opstået et foreløbigt underskud på kr. 2.248. Det skal oplyses, at min faders bo var insolvent. Jeg vil derfor gerne spørge om:
      – må Lejerbo indkræve manglende huslejebetaling via indskuddet?
      – hvis dette er tilfældet, kan jeg så som bobestyrer personligt komme til at hæfte for manglende betaling af husleje/endelig afregning af varme/vand.?

      Håber I vil svare – med venlig hilsen
      Maibritt Feder

    • #12905
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Ja, Lejerbo må gerne fratrække manglende husleje i indskuddet.

      2) Jeg har ikke forstand på arveret. Spørg i skifteretten eller i en af de mange gratis advokatrådgivninger, der findes på rådhusene i mange kommuner.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.