Fraflytning af lejemål

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9815

      Hej jeg skriver hermed til jer da jeg står i en situation som jeg ikke selv mener er holdbar og jeg aner ikke hvordan jeg skal forholde mig.

      1) Den 1/12-09 flytter jeg ind i en lejlighed sammen med mine børn og inden længe begynder de at være syge hele tiden og det samme gør jeg det viser sig så at der er utrolig meget fugt/skimmelsvamp i lejligheden og da vi havde alt det sne kommer der en rævne langs hele yder væggen igennem hele lejligheden, hvilket jeg nævner og viser for min udlejer og han siger det nok skal blive set på når sneen er væk, men det sker ikke.

      2) Da en lejlighed i samme ejendom bliver ledig forspørger jeg min udlejer om jeg evt kan overtage den da den er bedre indrettet for mig med mine to børn hvilket han svarer ja til og vi aftaler så at min lejlighed skal sættes til udlejning og når den er genudlejet kan jeg flytte over i den anden men istedet sætter han den anden lejlighed til leje i avisen og den bliver forholdsvis hurtig udlejet.

      3) Da jeg føler at min udlejer ikke overholder hans del af aftalen begynder jeg at se mig om efte noget andet og jeg har kommunen med ind over til hjælp ang noget andet at bo i pga skimmelsvamp/fugt i lejligheden som udlejeren stadig ikke havde lavet eller set på 1 maj jeg finder så et hus og fra flytter lejligheden 1/6-2010
      Han skriver så til mig om jeg er færdig med at flytte så vil han male lejligheden hvilket jeg siger ja til men manglede kun at hente de sidste små ting hvilket jeg får gjort men der er ikke beygndt at blive malet.
      Jeg modtager senere et brev fra ham som er skrevet den 11/7 men modtager den først den 15/7 hvor han skriver jeg skal betale for male arbejdet som han selv fortager sig der står i min lejekontrakt at lejligheden var istandsat da jeg flyttede ind men dette passer ikke der var kun plet malet de steder hvor der er skimmelsvamp, der er stadig søm, skruer osv i væeggende hvilket der ikke kan være hvis den er nymalet over det hele…
      Skal jeg virkelig betale for mailingen osv og de timer der er brugt når det er ham selv der maler lejligheden og den ikke er istandsat ved ind flytningen.
      Hvor står jeg henne i det her og er der noget jeg overhovedet kan gøre for jeg syntes ikke det er rimeligt eftersom han ikke har kunnet lave det han skulle og det er grunden til jeg fra flytter lejligheden pga at vi var syge hele tiden, var det blevet lavet var jeg heller flyttet men pga mine børns helbred vælger jeg at fra flytte den.
      håber i evt kan råde mig til hvad jeg kan gøre i denne situation…
      på forhånd tak
      mvh bj

    • #9816
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du skal have sagkyndig hjælp fra en lejerforening eller en lejeretskyndig advokat.

      Du er blevet ualmindelig dårligt behandlet, men det er ikke for sent at gøre noget.

      1) Du kan kræve forholdsmæssigt afslag i huslejen efter reglerne i Lejelovens § 11. Du kan eventuelt også få tilkendt erstatning for ekstraudgifter til flytning mm. (Dette kræver, at du lægger sag an mod udlejeren ved Boligretten)

      2) Du kan søge lejen nedsat efter reglerne i Lejeloven og Boligreguleringsloven. En sådan sag kan afgøres af Huslejenævnet i kommunen.

      3) Huslejenævnet kan også afgøre om du skal betale noget til istandsættelse af lejligheden.

      90 % af alle lejere i privat udlejningsbyggeri betale for meget i husleje.

      Du kan finde lejerforeningerne under Danmarks Lejerforeninger ved at klikke på “Lejerforeninger” i menuen.

       

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.