Fraflytning af klubværelse (2)

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning af klubværelse (2)

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10637


      Da udlejer er kendt for at præsentere lejerne for kæmperegninger ved fraflytning og dicideret snyde folk, ønsker jeg at hjælpe min datter, så godt jeg kan. Jeg har rådet hende til at lade være med at betale husleje i opsigelsesperioden, så hun får noget for sit depositum. Det er usandsynligt, at hun vil få sit depositum tilbage, selv om hun sørger for at istandsætte alt.

      Er det forkert af mig, at råde hende til at stoppe huslejebetalingen i opsigelsesperioden for at få noget for sit depositum?

      Skal udlejer rykke skriftligt for huslejen – og hvad er fristen for dette? Hvilket krav har udlejer, hvis hun ikke gør dette?

      Kan udlejer påskrive renter ved for sent betalt husleje? Det står der intet om i lejekontrakten.

      Vh moren

    • #10638
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Dine spørgsmål er for omfattende til, at jeg kan svare på dem alle her i brevkassen.

      Om din datter bør undlade at betale leje i opsigelseperioden, afhænger af flere ting:

      Hvis din datter har betalt forudbetalt husleje, (se kontrakten) kan hun helt lovligt undlade at betale i opsigelsesperioden. Hvis hun kun har betalt depositum, så må hun i princippet ikke undlade at betale. Hvis hun alligevel undlader, kan der ske følgende: -at hun bliver pålagt et gebyr på 250 kr for hver måned hun ikke betaler, plus evt renter. Til gengæld er jeg ret sikker på, at udlejer har opkrævet ulovlige beløb uden for huslejen (f.eks. administration). Dem har hun krav på at få tilbage.

      Det er også sandsynligt, at lejen er for høj.

      Der findes en lejerforening i Næstved, som ikke er med i Danmarks Lejerforeninger. Den nærmeste i vores organisation er Køge Lejerforening, hvor jeg selv er sagsbehandler:

      Køge Lejerforening:

      Nørre Boulevard 33, 1. sal
      4600 Køge
      Tlf. 56631190 (Mandag mellem 15 og 17.30)

      Personlig henvendelse: Mandag: 17.30-19 

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.