Fraflytning af hus med have

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning af hus med have

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14155
      Mona Mona
      Medlem

      Hej..
      Jeg har boet til leje i et hus med have.
      Min udlejer mener jeg skal slå græs og luge ukrudt EFTER jeg er flyttet, jeg fraflyttede den 13/6 hvor vi lavede flytterapport. De mener jeg skal slå græs osv inden de nye flytter ind til den 1.
      Men må jeg overhovedet være på adressen efter aflevering af nøgler?
      Græsset var slået, ukrudt ordnet og hækken klippet inden fraflytning.

      Så vil jeg høre hvornår man aflæser forbruget?
      Min udlejer siger de først kan aflæse når maleren har været der, jeg troede det var ved fraflytning? (Har dog taget billeder af aflæserne den 13/6, samme dag som rapporten er lavet).

      Og hvor længe må der gå før mit evt. Overskydende depositum bliver udbetalt? Og kan jeg forlange at se regninger for maler?

      Håber i kan hjælpe mig..

    • #14156
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du er ikke forpligtet til at slå græs efter at nøglerne er afleveret.

      Normalt følger pligten til at betale for el, vand og varme den samme periode som betaling af leje. Hvis du skal betale leje indtil 1. august, hvor den nye lejer flytter ind, er du også forpligtet til at betale for forbrug frem til denne dato.

      Så snart den nye lejer er flyttet ind, og maleren har sendt regningen til udlejer skal denne lave flytteafregningen og udbetale restdepositum. Det er dog tit, at udlejeren trækker tilbagebetalingen i langdrag, således at lejeren er nødt til at klage til huslejenævnet.

      Meld dig derfor ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.