Fraflytning, mangel fuldt malerarbejde

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning, mangel fuldt malerarbejde

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9674
      Annonym 1251
      Medlem

      Kære Brevkasse.

      Jeg står i en lidt kedelig sitaution. Før jeg fraflyttede min lejelejlighed, fik jeg mine håndværkere til at male hele lejligheden. Efter at jeg har afleveret nøglerne, har advokaterne så konstateret såkaldte “hellig dage” i hjørnerne i stuen.
      Sitautionen er den, at de ikke vil lade mine håndværker komme tilbage og rette op på fejlen. De vil have nedslag i pris, og det er håndværkerne ikke interesseret i.

      Kender i til en paragraf, der siger, at håndværkerne har med ret og lov, til at vende tilbage og færdiggøre arbejdet, selvom lejligheden er blevet overdraget til ny lejer?

      Tak på forhånd

    • #9675
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej dine håndværkere har ikke ret til at vende tilbage og rette op på fejlen efter at en ny lejer er flyttet ind.

      Hvis du bliver pålagt at betale for en ommaling, kan du bagefter sagsøge dine egne malere for at få erstatning.

      Hvis ommalingen endnu ikke er foretaget, kan sagen eventuelt indbringes for Huslejenævnet. Tal med en lejerforening herom.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.