Fraflytning: Depositum og varmeregnskab?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning: Depositum og varmeregnskab?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10096
      Deltager

      Jeg fraflyttede for godt 3 uger siden en privat udlejet lejlighed. Jeg har endnu ikke fået hverken depositum eller varmeregnskab. Jeg har derfor 2 spørgsmål:

      1. Ang. depositummet, så er der ikke lavet nogen fraflytningsrapport. Hvor længe er fristen for at udlejer tilbagebetaler det til mig?

      2. Ang. varmeregnskabet, så har jeg skrevet til ham for et par dage siden og spurgt om opgørelsen er på vej, hvortil han svarede at det ikke er kommet endnu. Jeg er sikker på, at jeg skal have penge tilbage, da a conto beløbet var meget højt. Hvor længe skal der gå, før jeg har krav på at se regnskabet og få tilbagebetalt det overskydende beløb?

    • #10097
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Din tidligere udlejer skal afregne med dig så snart, han er i stand til at opgøre jeres mellemværende. Dvs. når lejligheden er blevet udlejet til den næste lejer – eller når din opsigelsesperiode er udløbet.

      I dit tilfælde skal der ikke ske istandsættelse på din regning, da udlejer ikke har krævet istandsættelse på dine vegne inden for 14 dage fra fraflytningen. Denne frist kan dog være forlænget i din kontrakt.

      2) Tiden for varmeopgørelsen afhænger af, hvornår varmeregnskabsåret udløber. Hvis der ikke er aftalt andet i kontrakten udløber det 31/5. Herefter har udlejer 4 måneder til at få udarbejdet varmeregnskabet. Det vil sige, at han kan vente til 30/9 med at aflægge varmeregnskab

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.