Fraflytning – urimelig udlejer?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning – urimelig udlejer?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13163

      Jeg opsagde min lejlighed pr 1/5-13 altså med ophør pr 31/7-13 og klar til fraflytning/syn med udlejer og malermester 19/7-13. Jeg meldte lejligheden klar til syn 20/6 nymalet og rengjort og udlejer vil syne lejligheden 11/7 uden malermester. Han godkender lejligheden, men siger at de nederste 10 cm af væggene i stuen og soveværelset skal males igen, hvilket jeg gør og afleverer nøgler og gen-malet lejlighed 19/7-13. Jeg har ikke fået en flytterapport eller skrevet under på noget, det er aftalt mundtligt.

      Jeg får så en besked fra udlejer 22/7-13 om eftermiddagen, at han har holdt flyttesyn med en malermester og at hele lejligheden skal males om – dette ekstra flyttesyn vidste jeg ikke noget om. Jeg får først nøglerne onsdag 24/7-13 om eftermiddagen og har en maler til at male lejligheden 25/7-13, men han når desværre ikke det hele og vil færdigmale søndag 28/7-13.
      Dette vil udlejer ikke være med til og indkalder torsdag sent om eftermiddagen til syn igen fredag 26/7-13 kl. 7.45 og kræver at lejligheden er færdigmalet, ellers vil han selv hyre en maler til at male det hele igen.
      Udlejer mener, at jeg skal betale for endnu en maling af lejligheden plus benzin/diesel til udlejer for at køre frem og tilbage til alle flyttesynene og for ekstra leje af lejligheden for den periode jeg kommer til at overskride.

      1) Jeg har ikke modtaget et tilbud fra udlejers maler, så jeg ved ikke hvad det kommer til at koste, er det rimeligt?

      2) Er det rimeligt at udlejer holder ekstra flyttesyn med malermester uden mit vidende, når han havde godkendt lejligheden mundtligt? Der står i “opsigelses-kontrakten” at der er syn med malermester 19/7-13, men at det kan ændres ved kontakt til udlejer. Dette gjorde jeg jo, men han mener alligevel at jeg var “advaret” om malermester, selvom han selv flytter datoen 3 dage. Jeg havde intet kendskab til det ekstra flyttesyn 22/7-13, så kunne af gode grunde ikke være med.

      3) Er det rimeligt at udlejer kræver betaling for kørsel og opkræver ekstra husleje, hvis perioden bliver overskredet?

      4) Er det rimeligt af udlejer at kræve lejligheden gen-malet med så kort varsel, når jeg selv havde indkaldt til flyttesyn i meget god tid?

      Udlejer er desuden meget ubehagelig i sin kommunikation og påstår at jeg har fået mange chancer, krævet særbehandling og forstyrrer og ikke respekterer hans ferie, som jeg af logiske grunde ikke har kendskab til.

      Jeg går ud fra at udlejer beholder hele depositummet, men jeg vil gerne undgå en ekstraregning for alt rodet, som jeg ikke mener at jeg er skyld i.

      Håber meget at I kan hjælpe og undskyld den lange beskrivelse!

      Mvh Katja

    • #13164
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg synes du er blevet behandlet urimeligt

      Du kan vel endnu nå at lave det sidste malerarbejde, hvis du har lejligheden til den 31/7.

      Hvis udlejer stadig ikke vil godkende lejeligheden, kan du eventuelt indbringe sagen for huslejenævnet, som kan tage stilling til istandsættelsen, hvis den endnu ikke er istandsat af udlejers maler, når de kommer ud på besigtigelse.

      Hvis lejligheden er istandsæt, må sagen afgøres af boligretten på baggrund af vidneforklaringer.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand i sagen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.