Fraflytning – krav om vedligeholdelse.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning – krav om vedligeholdelse.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13661

      Mine forældre bestilte/købte i 2006 en el-drevet markise hos en leverandør anvist af boligforeningen. Ved fraflytningseftersynet blev det konstateret, at markise-’armen’ har mistet en bolt. Men en kan dog bruges.

      Boligadministator forlanger 5.000 kr. til reparation (lejligheden skal sælges som andelsbolig).

      Jeg mener, at markisen er en forbedring, og at det ikke kan kræves, at lejligheden afleveres i bedre stand, end den var ved indflytning. Jeg gjorde mundtlig indsigelse, da jeg underskrev fraflytningsrapporten – og fremsendte efterfølgende en skriftlig indsigelse.

      Er der tale om udvendig vedligeholdelse?

      Boligforeningen afviser min indsigelse. Hvem har ret?

      På forhånd tak
      Venlig hilsen
      Jannie

    • #13662
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg er usikker på svaret. Hvis markisen er sat op med udlejers godkendelse, vil jeg mene, at udlejer også har overtaget vedligeholdelsespligten, med mindre der er indgået nogen særlig aftale herom mellem dine forældre og udlejer, da markise blev sat op.

      Du kan få afklaret spørgsmålet ved at indbringe en sag om tilbagebetaling af depositum efter fraflytningen or Huslejenvævnet.

      Søg rådgivning i den lokale lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.