Fraflytning – istandsættelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fraflytning – istandsættelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12058
      Camilla 3668
      Medlem

      Hejsa,

      Jeg har et spørgsmål vedr. min egen fraflytning fra min lejlighed i Randers.

      jeg bor til leje hos PWK ejendomme – Uwe Jürgensen.

      Fraflytning vil ske til den 1.09.2012 (også 2 uger før – så den 15.08.2012)

      Udlejer har med en indskudt bemærkning over tlf. den 27.06.2012 ”forbudt” mig selv at gøre lejligheden stand med maling osv.

      Han startede ud med at sige jeg godt kunne glemme at få mit indskud tilbage, da de skulle bruge det på istandsættelse.
      De havde åbenbart haft erfaring med tidligere lejere, der ikke gjorde det ok.

      Men jeg skal lige høre, er det ikke ”ulovligt” at forbyde mig at selv sætte lejligheden i stand.
      Lejligheden skal overlades i håndværksmæssig stand og som man overtog den, hvis jeg selv har lyst til at istandsætte, må jeg så ikke have lov til det?

      (jeg har billeder af hvordan lejligheden så ud før jeg overtog den)

      Jeg håber i kan hjælpe og ser frem til jeres svar – på forhånd 1000 tak for hjælpen

      MVH
      Camilla Hansen

    • #12059
      Jakob Lindberg
      Moderator

      En lejer har altid ret til selv at istandsætte lejligheden, så længe hun bor der. Hvis arbejdet er gjort professionelt kan udlejer ikke kræve ommaling. Man bør bruge en professionel maler frem for at gøre det selv.

      Meld dig ind i Randers Lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.