fraflytnin og opgørelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11037

      Hej

      Jeg flyttede fra mit lejemål d. 14 oktober 2011. jeg har netop modtaget min flytteopgørelse. Denne måtte jeg rykke for, hvor svaret lød, at jeg jo ikke havde givet dem min nye adr, hvilket jeg har. Dog skrev havde jeg ikke lavet et dokument hvorpå de kunne kvittere for, de havde modtaget min nye adr. Er dette nødvendigt? Al post bliver jo sendt videre til ny post adr.

      Opgørelsen indeholder krav på maling af lokaler der ikke var malet ved indflytning. Der blev ikke lavet en indflytnings rapport. Der er dog ikke kvitteringer medsendt opgørelsen, ej heller hvor meget der er tilbage af indskud efter maling mm.

      Hvordan forholder jeg mig?

      De bedste hilsener og glædelig jul

      Bettina

    • #11038
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du bør søge rådgivning i en lejerforening med henblik på at indbringe sagen for Huslejenævnet/Boligretten. Anmod nævnet om at få dit depositum udbetalt ubeskåret. En udlejer skal sende et krav om istandsættelse på lejers regning senest 14 dage efter fraflytningen. Selvom udlejer påstår, at du ikke har afleveret din nye adresse, så står udlejer svagt, fordi en udlejer har pligt til at på anden måde at finde frem til din adresse – via folkeregister o.lign.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.