fraflyning.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12478
      Mie Madsen
      Medlem

      Jeg opsagde min lejlighed rettidig,og fik bekræftigelse fra udlejer, om jeg skulle være ud af min lejlighed den 31.aug ( ny istandsat) da ny lejer flyttede ind den 1.sep. jeg boede ikke i lejligheden på daværende tidspunkt, men tog ned og begyndte at flytte i god tid før jeg skulle være ude. Da jeg ankommer til min lejlighed, har udlejer (privat udlejning) lukket håndværkere ind, uden min viden, til at renovere badeværelse.( Brusebad) Disse håndværekere havde revet mit bad ned, så jeg ikke kunne tage bad dog kunne jeg benytte toilet. Dette kommer ikke til at virke resten af leje perioden (jeg betalte husleje indtil fraflytningen) Nu har jeg 2 mdr efter jeg er fraflyttet fået en opgørelse fra fraflytningen hvor jeg udover mit dep skal betale ca 3000 bla for en ny brusekabine. Jeg har holdt syn med udlejer, da jeg afleverede nøgler, og har ikke fået nogen fraflytningsrapport eller varsling på denne efterregning. Han påberåber sig retten hertil, da han mener jeg er skyld i at badeværelset er i så dårlig stand.
      Jeg har boet i lejligheden i 7 1/2 år, og toilet og bad var ikke nyistandsat. Desuden har jeg måtte bekoste nye tæpper i 4 værelser.
      Er der ikke noget der hedder slidtage, jeg har jo trods alt, boet der en rum tid, og kan udlejer tillade sig, at lukke hndværkere ind i min lejlihed uden mit vidne, jeg betaler jo stadig husleje og dermed forhindre mig i at bade i mit eget hjem… de udgifter som udlejer har haft i forbindelse med renovering af bad kan han pålægge mig nogen af disse????
      Mvh Mie

    • #12479
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Udlejer må ikke gå ind i din lejlighed uden tilladelse. Han kan heller ikke kræve istandsættelse på din regning, når der er gået mere end 14 dage fra din fraflytning.

      Søg rådgivning i en lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.