forudbatalt leje

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9406
      Anonym
      Gæst

      hej
      min kæreste og jeg fandt fugt i vores lejelejlighed hvor vi nåede at bo i kun 5 måneder. da det senere viste sig at være skimmelsvamp flyttede vi med få dages varsel. det var aldrig meningen at vi skulle bo der i lang tid, derfor var aftalen med udlejer at vi ikke skulle gøre noget ved lejligheden bortset fra at gøre rent, når vi flyttede.
      vores lejer vil først give vores 3 måneders forudbetalt leje tilbage hvis/når de kan leje den ud igen, da de mener at de har gjort hvad de kan i forhold til skimmelsvampen.
      vi har flyttet alle vores ting ud af lejligheden og imens vi fortsat har betaler leje af boligen er udlejer gået i gang med at sætte den istand. dvs. han har sat en maler på skimmelsvampen og han vil slibe gulvene ned..
      mit spørgsmål handler om han har ret til at gøre det når vi stadig betaler leje? altså om vi ikke så har ret til at få den forudbetalte leje tilbage når han påbegynder en istandssættelse?

      hilsen jonas

    • #9407

      Det er en ret rodet situation du beskriver. Problemet er bl.a., at I efter beskrivelsen ikke har hverken opsagt eller ophævet lejemålet inden fraflytning. I kan dog sandsynligvis hjælpes ved at få en lejerforening til at køre sag gennem huslejenævnet.

      Læs mere i opslaget om Fraflytnings-afregning.

      For at besvare dit spørgsmål herudover må man have langt, langt flere oplysninger om situationen, tilstanden, omstændigheder m.v..

      Med din type af spørgsmål er vi med andre ord ovre i konkret sagsbehandling, som de lokale lejerforeninger meget gerne hjælper med, men som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår.

      Derfor må vi henvise dig til at søge assistance i en lokal lejerforening.

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.