Fortrydelse/mistanke ved fremleje

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fortrydelse/mistanke ved fremleje

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11107

      Hej
      Jeg har underskrevet en fremleje aftale, som jeg nu har fortrudt.
      Jeg har ikke indbetalt depositum eller modtaget kopi af lejekontrakten.
      Jeg har meddelt udlejer at jeg ikke ønsker at leje boligen alligevel, og appeleret til at han hurtigst muligt forsøger at udleje den til en anden. Det nægter han da han mener vi har en bindende aftale.

      Jeg kommet i tvivl fordi udlejer har brugt forskellige navne, og fordi han på kontrakten som desværre kom til at skrive under, skrev at lejligheden var nyistandsat, hvilken den ikke er.

      Håber i kan hjælpe mig med hvordan jeg skal forholde mig i denne sag.

    • #11108
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I princippet er der ingen fortrydelsesret.

      Du kan hæve lejeaftalen – dvs. udtræde af aftalen uden at betale noget – med henvisning til at udlejer har handlet svigagtigt ved at lade som om lejemålet var nyistandsat. Se uddrag af lejeloven nedenfor. Erfaringsmæssigt er det svært at få medhold ved domstolene i at man har ret til at hæve lejeaftalen.

      Selv om han nægter, skal han forsøge at genudleje lejligheden og dermed forsøge at begrænse dit tab af husleje i opsigelsesperioden.

      Det er muligt at du kommer til at hænge på tre måneders husleje. Du kan mindske dit tab ved at indbringe sagen for huslejenævnet med påstand om at lejen er for høj.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

      Uddrag af lejeloven:

      § 12. Er det lejede mangelfuldt som nævnt i § 11, og afhjælper udlejeren ikke straks mangelen, eller kan den ikke afhjælpes inden for rimelig tid, kan lejeren hæve lejeaftalen, hvis mangelen må anses for væsentlig eller udlejeren har handlet svigagtigt.

      Stk. 2. Er mangelen afhjulpet, inden lejeren har hævet lejeaftalen, kan lejeren ikke senere påberåbe sig mangelen som grund for ophævelse.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.