Fortrydelse af mundtlig opsigelse af lejemål

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Fortrydelse af mundtlig opsigelse af lejemål

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11001
      Jack 2587
      Medlem

      Hej

      Jeg er kommet i en lidt uheldig situation

      Jeg har for få dage siden opsagt min lejlighed MUNDTLIGT.
      Udlejer har kort efter fået lejligheden udlejet til anden side.
      Men desværre er det gået noget galt med mit forventede nye lejemål, så jeg alligevel ikke kan flytte derhen.

      I min kontrakt står der at opsigelse skal gøres SKRIFTLIGT, hvilket jeg jo ikke har gjort.
      Men udlejer og ny lejer er dog begge bekendt med at jeg har gjort det mundtlig.

      Er jeg tvungen til at fraflytte lejemålet eller kan jeg blive boende ?
      (med andre ord er opsigelsen gyldig nu når den kun er mundtlig.. udlejer/ny lejer kan jo begge bevise at jeg har opsagt mundtligt, da vi talte om det da de var og se på lejligheden)

    • #11002

      For at kunne svare på dit spørgsmål må man have langt flere oplysninger om situationen.  Det er bla. nødvendigt at kunne spørge ind til detaljer og at nærlæse de aktuelle skrivelser der måtte være i sagen.

      Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og vi vil anbefale jer at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.