fortrydelse af lejemål

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10570
      Rikke 2144
      Medlem

      Jeg har lejet et privat lejemål. Har betalt depositum og en ½ månedshusleje da det lejes fra den kommende 15.

      Men det er lejet til mig via mine venner og underskrevet for mig via disse.

      Nu har jeg så set kontrakten, der siger 3mdr. opsigelse. Og jeg har fundet ud af at den vil blive meget dyrer end det der var tillet i udsigt.
      Jeg har derfor straks kontaktet udlejer og ophævet aftalen.

      Og det med henvisning til at omkostningerne langt overtiger det forventede.

      Hvordan er jeg stillet i forhold til at få mine penge retur. Jeg har ikke fået nogen nøgle, har kun set huset udefra. Lejemålet er end ikke startet.

      med venlig hilsen og pft. tak for hvad I måtte kunne give af informationer

    • #10571
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg tror du har en vis chance for at få dit depositum retur, i hvert fald delvis. For det første skal udlejeren søge at genudleje lejligheden så hurtigt som muligt. For det andet kan du meddele udlejeren, at hvis han ikke betaler dit depositum retur, så vil du indbringe huslejens størrelse for huslejenævnet. Hvis han er klog, betaler han – det vil være ubehageligt for ham hvis du får nedsat huslejen for de tre måneder, for derefter vil den nye lejer også kunne kræve lejen nedsat.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.