fortryde lejekontrakt. + ugyldig lejekontrakt.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen fortryde lejekontrakt. + ugyldig lejekontrakt.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9644

      Hej

      Jeg underskrev her den 28 dec 2009 en lejekontrakt.
      Efter som min boligstøtte var beregnet forkert af kommunne kan jeg ikke sidde i den, skulle over tage den 1. april 2010.

      Har nu skrevet til udlejer at jeg ikke har råd til den, og gerne vil hjælpe hende med at finde en ny lejer, da jeg er sikker på íkke at kunne betale så meget da jeg er blevet enlig og er på barsel.

      Hun påstår at jeg først kan komme ud af lejligheden den 31 juni 2010.

      Kan det være rigtig at bare fordi hun ikke gider vise den frem, skal jeg betale 3 måneders husleje, jeg desværre ikke har råd til.

      Da jeg var oppe og se lejligheden ( 28 dec. 2009) fortalte hun er der var 5 andre der var intersseret, så hun kan jo sagtens finde en ny lejer til 1 april.

      Noget helt andet er at jeg tror (håber) at lejekontrakten er ugyldig, da hun kom med lejekontrakten havde hendes mand underskrevet den hjemmefra.
      Der stod også noget omkirng husleje stigning, og da jeh spurgte ind til det, satte hun bare et kryds over, og sagde det finder vi ud af.
      Må hun gerne strege over, sætte regler og dato ind i en lejekontrakt der er underskrevet på forhånd, af manden som ikke er tilstede?

      Det blev meget lang, håber på du kan hjælpe mig.

      Med venlig hilsen ¨
      Katrine

    • #9645

      Nej, det er ikke rigtigt, og det lyder som om de udlejere ikke er af den pænere slags: Som du har beskrevet situationen skulle det kunne ordnes, så du i værste fald alene kommer til at betale husleje for april måned.

      Du har jo allerede opsagt lejligheden, idet du har meddelt udlejer, at du ikke vil flytte ind alligevel, og ønsker at udtræde af aftaleforholdet hurtigst muligt.

      Hvis dette er sket efter 1.1.2010, så hænger du muligvis på april-lejen, men det er der en chance for at slippe for også, idet udlejer skal godskrive dig det de indvinder eller burde kunne indvinde ved en hurtig genudlejning.

      Læs opslaget om fraflytningsafregning: http://dklf.dk/index.php/rettigheder/show/127/stikord/Fraflytnings-afregning

      Jeg vil kraftigt anbefale, at du snarest muligt opsøger konkret hjælp hos en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.