fortrudt 2ugers lejeperiode og venter nu på depositum

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen fortrudt 2ugers lejeperiode og venter nu på depositum

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12445
      ditte 4051
      Medlem

      Kære Danmarks lejerforening.
      Vi står i den kedelige situation, at vi ville leje et fritidshus m helårsstatus fra den 12 oktober til den 31 oktober. Udlejerne talte jeg i telefon med flere gange. De ville gerne have, at vi på stedet gav 5.000 kr kontant i depositum til dem. Jeg undrede mig lidt over, at vi ikke kunne overfører depositummet til dem via netbank. Dette fik jeg ingen forklaring på. Vi aftalte så, at mødes ved huset onsd den 10 oktober. Vi kom der, de blev 15 min forsinket, men pyt med det. De havde en lejekontrakt med printet ud fra internettet. Kasper(min kæreste) læste den igennem. Imens gik jeg rundt for at aflæse vand og varmemålere, som jeg iøvrigt havde spurgt om flere gange i telefonen om vand og el var med i lejeprisen, hvilket de åbenbart havde lavet om på. Desuden kunne vi ikke få en kopi af kontrakten. HM. Jeg sagde, vi skulle have kontrakten. De kunne sende den i en mail til os. Lejen: 4.500 kr pr måned, og her i vores tilfælde 2.500 kr fordi vi ville leje huset 2 uger(fra 12 til 31 oktober). Nu står det sådan til, at jeg ringede til udlejerne den 11 oktober, hvor jeg så sagde, at det var gået i koks, og vi egentlig Ikke ville tage op at bruge huset alligevel. Vi har gudskelov ikke betalt yderligere 2.500 kr for lejeperioden på 2 uger. Jeg bad om at få depositummet retur, idet vi jo ikke ville ”have” fritidshuset alligevel. Dumt af os. De ville gerne give 3.000 kr tilbage via overførsel på netbank. Jeg er ærgerlig over, at vi taber 2000 kr på det. Men vi kan godt leve med det. De havde/har nogle andre lejere, der gerne ville leje fritidshuset en uge, så jeg forstår ærlig talt ikke, hvorfor vi ikke kan få hele depositum tilbage, hvis nu nogle andre alligevel betaler. De tjener jo dobbelt så. Der er nu gået en uge, og de 3.000 kr. af vores depositum har jeg endnu ikke modtaget. Vi er ikke rigtig klar over, hvad vi har af rettigheder i denne situation. Jeg har sendt nøglen til huset med postbuddet den 11 oktober. I hvert fald virker det mærkeligt. Jeg håber virkelig på, at I kan give et par råd og måske vide, hvad man gør ved det. Hilsen Ditte

    • #12446
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I kan indbringe sagen for huslejenævnet i den pågældende kommune med påstand om, at udlejer får et påbud om at tilbagebetale restdepositum.

      Meld jer ind i en lejerforening og få yderligere rådgivning.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.