Forslag til afd. møde uden bud på omkostning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Forslag til afd. møde uden bud på omkostning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12195

      I min Almene boligforening har en beboer stillet forslag om udskiftning af trappedøre dvs. nok en pæn udgift.

      Men bestyrelsen har ikke ved den senere omdeling af forslag til alle, indhentet eller givet et bud på pris & evt. betydning for huslejen, ved forslaget.

      Jeg mener det er ugyldigt at behandle forslag som ikke er prissat, idet pris/hulejestigning er det som kan få folk til at komme og stemme fra/til.

      Heri ligger også, at det ikke bare kan oplyses på mødet, da nogen allerede er blevet væk pga. mgl. oplysning.

      Jeg mener at have set, at loven siger at forslag der kan have væsentlig betydning for budgettet, skal være prissat.

    • #12196
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der står ikke noget i loven om prissætning af forslag på et beboermøde.

      Man kan diskutere, hvor detaljeret der skal informeres om økonomien, men det er meningsløst træffe beslutning, hvis der slet ikke er oplyst noget om udgifterne. Beboerklagnævnene i hver kommune har kompetence til at afgøre tvister om overtrædelse af de beboerdemokratiske spilleregler. Sådanne sager skal indbringes senest 4 uger efter at beslutningen er offentlliggjort.

      Med venli hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.