Forringelse ved udbedring af mangler

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Forringelse ved udbedring af mangler

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11461
      Mia 3055
      Medlem

      Jeg flyttede, pr. 15/12/2012, ind i min lejlighed og i den forbindelse blev der udarbejdet en mangellisten, der blev afleveret til varmemesteren.

      Af mangellisten fremgik der, at der manglede en fuge i badeværelset og ved indflytningssynet blev det fastslået at fugen manglede fordi fliserne på badeværelset sad løst. Vi blev her fortalt at det drejede sig om ca. en kvadratmeter fliser, der skulle pilles ned og sættes op igen.

      I mandags, d. 6/2/2012, påbegyndes murerarbejdet og det bliver hurtigt klart at det ikke kun drejer sig om en kvadratmeter fliser. Derimod drejer det sig om en tredjedel af badeværelset, deriblandt en række blå fliser, der sad hele vejen rundt i badeværelset. Ved nedrivningen er der nogle fliser, der går i stykker. Jeg får derefter fortalt at der ikke er nok af de blå fliser til at bygge det op igen, men at der ville blive forsøgt at skaffe nogle fliser i grå eller lign. som der størrelsesmæssigt passede til badeværelset. Dette kan desværre ikke lade sig gøre og jeg beder herefter om man så bare kan mure det hele op med hvide fliser – dette kan sagtens lade sig gøre.

      I tirsdags, d. 7/2/2012, får jeg fortalt at der heller ikke er nok af de hvide fliser og fliserne kan ikke længere fås i den størrelse. Løsningen bliver så at hele den øverste række fliser bliver udeladt og at glasvævet skal laves ned til den “nye” flises øverste kant. Denne løsning er jeg mildest talt ikke tilfreds med. Badeværelset er bygget således at fliserne har flugtet med det øverste af dørkarmen samt skabsarrangement. Dette gør det naturligvis ikke længere og det er ikke pænt. I siden af skabsarrangementet stikker der stadig fliser ud, hvilket bevirker at man tydeligt ser at badeværelset har set anderledes ud. Mit badeværelse er i en dårligere stand end da jeg overtog lejemålet – det er ligeledes i en dårligere stand end resten af afdelingens badeværelser og det synes jeg ikke er rimeligt. Derudover betaler jeg en given husleje for en lejlighed, der ikke længere svarer til standarden i afdelingen.

      Hvilke rettigheder har man i en situation som denne?

    • #11462
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er svært at forudsige forløbet af denne sag, når jeg ikke har set lejemålet. Generelt skal enhver mangeludbedring være håndværksmæssig korrekt, og det lyder det ikke til, at denne udbedring er. Egentlig mener jeg, at udlejer i et sådant tilfælde burde være forpligtet til at udskifte samtlige fliser, således at resultatet bliver ensartet, men så vidt går  beboerklagenævnet og boligretten sjældent.

      Jeg vil dog anbefale dig, at du indbringer sagen for beboerklagenævet. Du kan være heldig at få medhold.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.