Forringelse og ekstra omkostninger

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Forringelse og ekstra omkostninger

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14227

      Har boet i Arbejdernes Boligforening i snart 25 år uden nævneværdige problemer og vedligeholdt lejemålet som foreskrevet. Nu er der sket det, at afdelingsbestyrelsen har besluttet at skifte farve på det udvendige træværk (skur, vinduer og døre) men kun lige til kant. Dvs. at hele dørramme ikke males og det same er tilfældet med vores døre. For det første er malerarbejdet af så ringe udførselsmæssigt kvalitet (den nye maling skaller af fordi der ikke grundslibes)
      og dernæst forringes værdi/oplevelsen af lejemålet. Åbner man døren er karmen sort (oprindelig farve overalt i boligen på paneler og karme)på nær det udvendige, der nu er gråt. Det samme med vinduerne. For at undgå denne oplevet forringelse af lejemålet er man mere eller mindre “tvunget” til at male hele boligen om med samme farve, som nu er kommet op udvendigt. Har vendt kvaliteten af malerarbejdet med malerne og de er enig i kvaliteten men som de siger, der er ikke penge til at gøre det ordentlig. Udtørret træ og tilsvarende bliver bare overmalet med den nye farve. Mit spm er så om jeg kan påråbe mig modtand mod den nye farve på dør og vindueskame og selv male områderne i den gamle og sorte farve. Har i øvrigt selv malet vinduerne i den nye farve efter grundig afslibning og fået det godkendt af malerne med bemærkningen” Veludført malerarbejde”!

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.