fornyelse af energimærkning i almene boliger

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen fornyelse af energimærkning i almene boliger

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10381

      Hej Jakob
      Jeg har kigget i brevkassen for at se om du havde svaret på noget af det jeg vil spørge om. Under opslag: Energimærkning har du 22.5. 2011 svaret:
      ”Jeg er ikke rigtig klar over de nærmere regler for energimærkning. Jeg vender tilbage med yderligere svar senere.”
      Er du blevet klogere på emnet siden?

      Vi er medlemmer af Randers Lejerforening.

      Jeg har et spørgsmål til fornyelse af energimærkning, som for nogle år siden blev lovpligtig.

      Kunne du ikke skrive en artikel om den?

      Som jeg ser det er det den rene pengemaskine: nogle firmaer får en fin indtægt, inden en eneste forbedring er sat i værk. I vores tilfælde, hvor vi er en lille Lejerboafd. på 20 huse + fælleshus tilsammen knap 1600m2, lød regningen i 2008 på 20.000 kr. For en beskrivelse, som vi kan vælge at følge eller lade være.

      Mit spørgsmål går på fornyelse af mærkningen.

      1.Af driftschefen fik vi i sin tid at vide at den skulle ske efter 5 år. Holder den frist stadig?

      2. Og hvad er det der skal genvurderes?

      3. Med andre ord, skal vi hoste op med 20.000 kr igen? Eller er der loft over hvad den må koste.

      4. I mellemtiden har vi fået ny driftschef, som på den seneste Markvandring sagde, at der var kommet nogle nye regler. Hvis jeg forstod ham rigtigt, kunne det firma der oprindelig stod for mærkningen ikke også lave en opfølgning. Er det korrekt?

      Venlig hilsen

    • #10382

      Jakob er på sommerferie, og jeg har ikke hans vidensniveau omkring alment byggeri, og energimærkning.

      Derfor har jeg lagt jeres henvendelse til evt. besvarelse når Jakob vender tilbage.

      Venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.