Forhøjelse af husleje grundet parkering

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Forhøjelse af husleje grundet parkering

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9448

      Jeg har boet til leje i min lejlighed i ca 2 år. Ved indflytning fik jeg at vide at gården foran min lejebolig fra fri parkering til min bil, hvilket blandt andet var en af grundene til valg af netop denne bolig. Nu er der kommet nye ejere til, og dermed skal vi nu betale 300 kr om mdr for at parkere i selvsamme gård. Jeg synes det er en væsentlig forhøjelse af huslejen, og kunne godt tænke mig at vide om det er lovligt pludselig at ændre forholdene på denne måde?
      Til info er det en gammel villa med 5 lejligheder og gårdsplads bagtil jeg bor til leje i.

    • #9449

      Ud fra din beskrivelse af situationen er der efter al sandsynlighed IKKE lovligt grundlag for at inddrage parkeringsadgang – som der jo reelt er tale om. Dermed er der tale om en lovlig lejeforhøjelse, og du /I bør forfølge sagen.

      Se mere via opslaget: Huslejens størrelse.

      Jeg vil i øvrigt anbefale dig at søge assistance i en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.