Forbedringsforhøjelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11629
      Helen Majew
      Medlem

      Da jeg flyttede ind i min nuværende lejlighed den 1. 7. 1994 betalte jeg leje kvartalsvis, herunder 1.080,21 kr. for modernisering af køkken. Det var installeret, da jeg flyttede ind, og jeg ved ikke, hvornår køkkenet var blevet moderniseret. Jeg har nu boet i lejligheden i 18 år til juli, men har ikke på noget tidspunkt fået at vide, at køkkenet var betalt ud med følgende nedsættelse af huslejen. Og forbedringsforhøjelsen figurerer siden ca. 2001 (hvor vi blev andelsboligforening) ikke på huslejekvitteringen. Jeg bor som lejer i andelsboligforeningen.
      Jeg glæder mig til at høre fra jer.
      Venlig hilsen Helen Majew

    • #11630
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Normalt fortsætter forbedringslejeforhøjelser – i privat udlejeningsbyggeri – også efter, at lånene er betalt tilbage. Dette kan synes urimeligt, men er begrundet i, at en udlejer er forpligtet til at opretholde forbedringen. I nogle tilfælde bliver det dog aftalt mellem udlejeren og lejerne, at forbedringslejeforhøjelsen er midlertidig.

      Hvis du kan dokumentere en sådan aftale, så kan andelboligforeningen dømmes til tilbagebetale de forbedringstillæg, som du har betalt for meget.

      Søg rådgivning i en lejerforening. Det kan i øvrigt være, at din husleje i det hele taget er for høj.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.