Forældelsesfrist

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10459
      Thomas 2044
      Medlem

      Er der forældelsesfrist for indbringelse af sager til huslejeklagenævnet??
      F.eks. vedrørende tvister om vand- og varmeregnskab??

      Jeg har en tvist hvor jeg er opkrævet et større forbrug end aflæsningerne fra ISTA viser. Udlejer har pt været to måneder om at svare på min indsigelse.

      Mvh
      Thomas

    • #10460
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I Lovens § 40 står:

      “Stk. 3. Lejeren kan skriftligt gøre indsigelse mod varmeregnskabet senest 6 uger efter modtagelsen af varmeregnskabet. I ejendomme med beboerrepræsentation kan beboerrepræsentanterne på samtlige lejeres vegne gøre indsigelse mod varmeregnskabet, jf. 1. pkt. Indsigelsen skal indeholde meddelelse om, på hvilke punkter regnskabet ikke kan godkendes. Udlejeren skal da indbringe sagen for huslejenævnet senest 6 uger efter lejerfristens udløb, hvis han ønsker at fastholde sit krav i henhold til varmeregnskabet.”

      Det vil sige, at udlejer har en frist på 12 uger til at indbringe sagen for huslejenævnet fra det tidspunkt, hvor du modtog varmeregnskabet. Gør han det ikke inden fristen, fortaber han – som udgangspunkt – sin ret til at kræve efterbetaling.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.