For smart ejer/udlejer

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13033

      Som medlem af jeres lejerforening vil jeg gerne forespørge om følgende senarie.

      I juni måned 2012 ser jeg en ejendom på tvangsauktion i Mullerup som jeg gerne vil købe, men grundet mine økonomiske forhold kan jeg ikke blive godkendt i kreditforeningen, derfor tilbyder en ven at han kunne købe huset som min søn så senere kunne overtage i kreditforeningen, jeg flytter ind i huset dagen efter endelig tvangsauktion hvortil jeg betalte 100.000.- som største beløb han Jacki Steckel bliver godkendt i BRF til at overtage det eksisterende lån på ca 530.000 med en terminsbetaling pr kvartal på ca 1.800 kr. vi aftaler at jeg blot skal betale dette samt forsikring samt ejendomsskat hvilket jeg gør indtil nu, vi har tidligere aftalt at der skulle laves en lejekontrakt på de faktiske udgifter i betaling i leje, jeg har ofret ca 240.000 på istandsættelse af huset til dd, nu kommer Jacki så i økonomiske vanskeligheder og optager et lån på ca 250.000.- i huset i (mit Hus) og siger nu at jeg bare kan få en lejekontrakt og det jeg har ofret bare må være istandsættelse for egen regning, umiddelbart efter modtager jeg et udkast til en lejekontrakt på ca 4.700 pr måned fra hans advokat, hvilket jeg nægter at underskrive da jeg jo bor på lejelovens alm betingelser, hvorfor han nu truer med at smide mig ud såfremt jeg ikke betaler de omtalte månedsleje på ca 4.700.-.

      Kan han det og hvorledes forholder jeg mig til den fremsendte rykkerskrivelse fra advokaten som jeg modtog anbefalet og alm. Post den 27 maj 2013

    • #13034
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Som jeg læser dit brev, er udlejer bundet af den oprindelige lejeaftale på 1800 kr/kvartalet mm. Hvis udlejer vil have lejeforhøjelse må han bruge varslingsreglerne i lejeloven og boligreguleringsloven. Du er ikke forpligtet til at underskrive nogen ny lejekontrakt. Og han kan kun smide dig ud, hvis han anlægger en boligretssag mod dig.

      Få rådgivning i lejerforeningen, som også har kontakt til en lejeretskyndig advokat, hvis det skulle blive nødvendigt

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.