For meget indbetalt aconto

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen For meget indbetalt aconto

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13687

      Jeg har indbetalt alt for meget i aconto.
      Sidste år modtog jeg ikke noget vand eller varmeregnskab, muligvis fordi jeg kun havde boet der i 8 måneder

      Dog modtager jeg i år og en med min acontoindbetaling passer ikke med det der står på opgørelsen.

      Sammenlagt har jeg indbetalt 35.000
      og jeg har et forbrug på knap 22.00
      Således jeg har indbetalt ca. 13.000 for meget.

      Da jeg lejede mig ind sagde jeg til udlejeren at jeg hverken kunne eller ville betale fuld depositum da lejemålet ikke var istandsat og heller ikke skulle istandsættes ved ophør.

      I sommers tog jeg en snak med en repræsentant fra udlejer og sagde at jeg gerne ville opsige mit lejemål fordi jeg mente ikke at de havde udbedret de fejl og mangler der havde været, bl.a. et manglende komfur og et toilet der ikke virkede, som jeg efterfølgende selv har måtte betale for.

      Jeg sagde at jeg ikke følte jeg kunne påberåbe fejl fordi jeg kun havde betalt den ene måneds depositum, men alligevel betalte fuld husleje.
      Så enten skulle man acceptere den ene måneds depositum eller også ville jeg opsige lejemålet.

      Jeg fik og vide at udlejer havde svært ved at leje lejemålet ud, og at man gerne så mig blive tiltrods for de gerne så 3 måneders depositum indbetaling, selvom de nu igennem 2 år har accepteret den ene måned.

      Nu er spørgsmålet om jeg kan få de 13.000 i overskydende aconto tilbage eller om udlejer kan modregne disse til depositum?

      Forbruget dækker 20 måneder, jeg mener at når beløbet er så betydeligt stort, kan udlejer ikke modregne.
      I princippet burde jeg have betalt 650 kr. mindre hver måned.

      Jeg oplyste at

    • #13688
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ang betaling for vand/varme:

      Du skal have det beløb tilbage som du har betalt for meget – uanset hvor meget du har betlat i depositum. De to ting har intet med hinanden at gøre.

      Hvis du flytter nu, kan udlejer godt lave en samlet afregning af både depositum og for meget betalt acontobeløb.

      Hvis du bliveer boende er det op til dig om du vil acceptere, at det for meget betalte acontobeløb bliver omformet til depositum. Jeg vil ikke tilråde det, da det er bedre at få pengene nu.

      Du skriver ikke, om du har individuelle vandmålere i din lejlighed. En udlejer må kun opkræve acontobeløb for vand, hvis der er individuelle vandmålere i alle lejlighederne i ejendommen. Hvis der ikke er det, er betalingen for vand en del af huslejen, og så skal du have alle de indbetalte acontobeløb til bage.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hi8lsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.