For lavt aconto – kæmpe efterregning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen For lavt aconto – kæmpe efterregning

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14000

      Hej,

      Jeg fraflyttede en lejlighed sidste år, og fik i den forbindelse af vide, at udlejningsselskabet ville beholde 2000,- af indskuddet til senere opgørelse af varme og vand. Nu har jeg her et år efter, fået en opgørelse, hvoraf det er ret tydeligt at se, at de 400 kr. vi har betalt a-conto til varme, på ingen måder har været nok. Derfor har de taget alle de 2000 af indskuddet, plus der er en lille efterregning på ca. 500 kr. Det skal siges at vi på ingen måder (synes jeg ikke) har haft et kæmpe varmeforbrug – tvært i mod. Og at vi nåede at bo der i knap 5 måneder. Så dvs. vi nærmest har forbrugt for over 4000,- på under et halvt år, på en lille 63 kvm. lejlighed. Hmm.

      1. Kan udlejeren blot sætte a-conto beløbet som han synes, og sådan det virker billigt at bo der, og så får man blot i stedet en kæmpe efterregning?

      2. Min daværende kæreste og jeg, stod begge på lejekontrakten. Det er mig der har modtaget flytteopgørelse samt regning, men den er faktureret til os begge. Er det mit problem, at få fat i ham og opkræve ham hans del? Eller kan jeg blot indbetale halvdelen af efterregningen, og så er det op til udlejningsselskabet at få fat i ham?

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.