For dyrt varme og vand hvert år!!!

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen For dyrt varme og vand hvert år!!!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10022
      Amino hassan
      Medlem

      Hej. Jeg bor i en lejlighed på 113 meter altså 4 værelser. Min husleje er på 8500kr hver måned. Vand conto hver måned 620 kr. Varme conto 837kr hver måned.
      Hvert år kommer der den samme vandregnskab på 6000kr så skal jeg gang på gang betale tilbage betaling. I år 2010 for jeg en regningen på 10.000kr og jeg både sparet på vaskemaskine, engang havde der hjemme nu har jeg ikke haft vaskemaskine i ca. 2år men beløbet har kun stiget på med 4000kr. Så er det ikke helt rigtigt at jeg skal betale mere end jeg gjorde i 2007-08-09 der havde jeg nemlig vaskemaskine!. Jeg har snakket med boligselskabet hvor der blev sendt en varmmester hjem til mig i 10 måneder for at regninge om ” uret der regner vand&varme var rigtigt?”. Efter 10 måneder fortæller han mig at der er en fejl,men når boligselskabet kontaktede ham for at spørger ham om, om der overhovedet var noget galt med lejligheden svarede han “Nej, det ser helt fint ud”. Han havde fortalt mig at der var en fejl. De beroligede mig med at der boede 7 børn kun 2 børn er store andre er under 7 år og 2 forældre og det var nok til en regning på 10.000 kr. Men mærkeligt igen boede jeg i en lejlighed samme område, med samme antal familie og lejligheden var stadig på 113meter men dengang fik JEG altid tilbage betalt pengene, og der havde jeg vandmaskine. Vandregnskabet er kun stiget da jeg var flyttet til den her lejlighed.
      Mit spørgesmål er: Hvad skal jeg gør? Og kan regnskabet overhovedet være rigtigt da jeg har sparet en del på varme & vand.

      På forhånd tak 😉

    • #10023
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er for mange individuelle omstændigheder i din sag til, at jeg kan rådgive dig forsvarligt her i brevkassen. Men det lyder som om der er noget galt. Følgende oplysninger kan måske hjælpe dig:

      1) Din husleje svarer til 902 kr pr. kvadratmeter om året. Det er en høj husleje. Du bør få undersøgt om den er for høj. Hvis du bor i privat udlejningsbyggeri, kan du få huslejenævnet til at vurdere lejen.

      2) Di skriver, at du betaler aconto-vand på 620 kr om måneden. Men er der individuelle vandmålere i lejligheden. En udlejer må nemlig kun opkræve a-conto-vand, hvis hver lejlighed har sin egen måler. Er der ingen individuel måler, skal du have beløbet tilbage for hele den periode, du har boet i lejligheden.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.