Flytteregning efter fraflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Flytteregning efter fraflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13602

      Hej.

      Jeg har langt om længe modtaget min flytteopgørlse efter at være flyttet ud af min lejlighed, afleveretnøgler m.v. d. 14/11.

      Ved flyttesynet skrev jeg under på den flytterapport (lidt dumt nu), hvor arbejde der skulle udføres i lejligheden. Generelt er jeg enig i det der skal istandsættes, da der jo i min lejekontrakt står at jge hæfter for invendig vedligeholdelse.

      Det eneste jeg studser over er afslibning af gulve. Jeg er enig i at det bør gøres, men jeg har anført det på min mangleliste ved indflytning at det ikke var gjort.

      Mit spørgsmål er så: Kan udlejer trække regningen for afslibning af gulve fra i mit depositum, når det formentlig ikke er foretaget inden jeg flyttede ind og jeg har anført det på min mangleliste?
      Og har jeg krav på at se dokumentation for at det er gjort inden jeg flyttede ind, nu når jeg kunne se det ikke var gjort (ellers havde jeg jo ikke skrevet det på min mangelliste).

      Mvh. Beline

    • #13603
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Som fraflytter er man ikke forpligtet til at sætte en lejlighed i bedre stand ved udflytningen, end den var ved indflytningen. Hvis du har afleveret mangellisten inden 14 dage efter indflytningen, kan udlejer ikke kræve afslibing på din regning. Hvis sagen går i huslejenævnet/beboerklagenævnet kan nævnet kræve dokumentation fra udlejer på at det var gjort før din indflytning.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.