Flytteopgørelsen hvor langtid må der gå, før man har fået den

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Flytteopgørelsen hvor langtid må der gå, før man har fået den

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10275
      Michael 1857
      Medlem

      Hej
      Mine spørgsmål går på følgende til brevkassen.

      Hvorlang tid må der gå, før man har modtaget selve opgørelsen over ens lejemål, hvad man skal have tilbage af penge osv.
      Jeg ved udlejer har 2 uger til at gøre indsigelse i, hvad der skal gøres istand. Men hvorlang tid må der gå, før selve opgørelsen ligger os hos. Mener selv der maks må gå 3 månder fra fraflytningsdatoen. Vi har skrifeligt gjort opmærksomt på vi fraflytter lejligheden d. 27 februar 2011, men han har sendt os et brev, hvori fraflytning senest skal være 1/4 2011. Jeg går udfra det er vores dato der er gældende, da vi har gjort opmærksom på det. Har vi nu krav på at få hele indskuddet tilbage. Kan endvidere sige der flyttede en ny lejer ind. pr. 1/3 2011. ved ligeledes han må holde lidt penge tilbage til en evt. ekstra varmeregning, men burde vi ikke have fået opgørelsen for længe siden. og kan vi gøre nogle krav. Vi har forresten på skrift, der kun skulle males i lejligheden på 60m2

      Vi har betalt 3 måneders depositum og 3 måneders forudbetalt husleje ved indgåelse af aftalen. og en ekstra forudbetalt husleje regning på ca. 3300,- den sidste regning, kom da vi var flyttet.

      Må man som udlejer tage 1000,- for at ville sende en kontrakt til lejer?

    • #10276
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Så snart, der er flyttet en ny lejer ind, skal udlejer afregne depositum. I kan indbringe sagen for huslejenævnet, hvis han ikke gør det inden for en frist på f.eks. 1 uge.

      Nej en udlejer må ikke tage 1000 kr for at sende en kontrakt.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.