Flytteopgørelse før arbejdet er udført

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Flytteopgørelse før arbejdet er udført

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13042
      Lone 4676
      Medlem

      Hej
      Jeg er fraflyttet en lejlighed 1. maj. Flyttesyn blev afholdt 3. maj, og jeg underskrev ikke noget, da jeg ikke var enig i nogen forskellige ting.
      17. maj ankommer der en flytteopgørelse med en masse horrible beløb for forskellige udførte arbejder, og det var ikke et skøn, det var en endelig regning hvor der stod dato for hvornår jeg skulle indbetale det skyldige beløb. Jeg kørte så ned i lejligheden, og kunne se igennem vinduerne at de langt, langt fra var færdige med istandsættelsen. Jeg tog billeder med dato/tidstempel på. Igen d. 21. var jeg dernede, og intet var sket i lejligheden. Jeg tog igen billeder. Jeg tog derefter derned igen her i juni, og stadig var intet sket i lejligheden. Sagen er nu overtaget af LLO, men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening. Udlejer er blevet anmodet om at fremsende dokumentation på udgifterne, men har undladt at gøre dette.
      Hvordan står jeg i denne sag? Kan han kræve betaling for alle de ting i flytteopgørelsen, når han slet ikke har lavet alle de ting? Min teori er at han har kendt til 14-dages reglen og derfor skyndt sig at sende en flytteopgørelse ud inden tidsfristen, men når ikke han har udført alle de ting, er det vel ikke lovligt?

      Jeg vil også gerne høre om jeg kan “anklage” ham for at forhale genudlejning, når han ikke får istandsat lejligheden så den kan genudlejes. Jeg skal betale husleje frem til 1. juli, og jeg mener jo han har haft mulighed for at leje den ud 1. juni, men det har han jo så ikke kunnet gøre fordi den står med afrevne gulvtæpper og rå betongulv, og kun halvvejs er malet. Hvordan vil jeg stå i sådan en sag?

    • #13043
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det ville være forkert af mig at begynde at gætte på resultatet af en fraflytningssag, når jeg ikke har dokomenterne og ikke kender lejemålet. Da LLO har sagen, kan de bedre give dig et fornuftigt svar.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.