Flytteopgørelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13031

      Hej,

      Vores udlejer er kommet med en flytteopgørelse

      der skal vi betale 2.625,- for pålægning af nyt vinyl.

      Jeg har bedt om dokumentation for den pålagte vinyl da den vinyl vi desværre lavede et hul i skulle skiftes.

      Den vinyl vi havde var af meget lav kvalitet og var lagt på af udlejer selv.

      Den eneste dokumentation han kan forevise er en faktura der står: “Arbejde lavet ud fra tilbud”.
      og han siger gulvfirmaet har fået et stykke af gammelt vinyl samt fået oplyst mål.

      Må udlejer overhovedet lade gulvfirmaet ligge det på når han selv gjorde det før?
      Og kan jeg ikke kræve en bedre dokumentation, Fx. med hvad der er lagt på, og hvilke mål tilbuddet er lavet ud fra?

      Flytteopgørelsen bad jeg omkring dokumentation for prisen, der sendte han en mail-korrespondance hvor prisen på opgørelsen faktisk var højere end den han selv havde taget betaling for?
      tyder på han ikke har styr på

      Mvh En irriteret lejer.

    • #13032
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du er efter lejeloven ikke forpligtet til at stte gulvet i bedre stand end da du modtog det. Hvis vinylen kun er slidt op ved almindelig brug. Det kan dog være, du er bundet af specielle bestemmelse i din lejekontrakt.

      Du bør derfor melde dig ind i en lejerforening, som kan hjælpe dig med sagen.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.