flyttelmeddelse til el

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11537

      Min søster og jeg fra flyttede den 30/6 2011 vores lejlighed. inden da havde jeg personligt være nede ved BM administrationen i Aalborg(udlejer) og opsige lejemålet, med fraflytning senest 1/7-2011. Hvor vi aftaler(dog kun mundtligt) at udlejer vil aflæse el ved syn. Og derfor gør vi ikke det da vi fraflytter. Jeg kontakter allerede i aug. udlejer og spørger om det kan være rigtigt at der kommer opkrævinger til el – 3 mrd. frem i tiden, når vi ikke bor der mere. Hvor svaret er at det er selvfølgelig ikke rigtigt at dette vil de ordne. Efterfølgende modtager jeg stadig opkrævninger, både fra el og fra de ny lejer(som kræver at jeg betaler for at få tændt el igen, da dette er blevet slukket, pga. manglende betaling).
      Jeg har flere gange forsøgt at kontakte udlejer både over mobil og mail, og har ikke hørt noget. Og nu skriver vi altså feb. 2012 og modtager stadig opkrævninger. Leverandøren af el siger at jeg skal bede min udlejer om at lave en flytning fra den dato jeg er fraflyttet. men lidt svært når man ikke kan få udlejer i tale.

      Samtidig har vi endnu ikke fået dep. tilbage endnu.

      Så mit spørgsmål er nu: hvordan skal jeg forholde mg til dette, og hvilke tiltag kan jeg gøre for at dette bliver ordnet?

    • #11538
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg vil foreslå, at du indbringer sagen for Huslejenævnet og anmoder dem om at pålægge udlejer at tilbagebetale depositum samt at give udlejer pålæg om at betale for eventuel gæld til el-selskabet, da de ikke har overholdt aftalen om at melde flytning på dine vegne.

      Det kan være sagen vil blive henvist til domstolene. I så fald skal du have en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.