Flyttegebyr til Clorius Varmemålerkontor

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Flyttegebyr til Clorius Varmemålerkontor

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9654

      Mig og min veninde fraflyttede vores fælles lejlighed i Odense tilbage i august. Nu er varmeregnskabet opgjort og vi har fået regnskabet tilsendt af udlejer.
      Som udlejer har opgjort det skyldige beløb tilbageholdte han 1200 kr til varme. Regnskabet lyder på 1271 kr, hvilket derfor stemmer godt overens.

      Min hovedpine er her, at han (udlejer) selv tillægger 475 kroner i “Flyttegebyr til Clorius Varmemålerkontor”. Selve varmeregnskabet indeholder ikke denne udgift og jeg er derfor overhovedet ikke interesseret i at betale en udokumenteret udgift.

      Jeg har også læst i en domsafgørelse, at dette gebyr anses som en administrationsudgift og derfor ikke kan pålægges lejer.

      Hvad siger I til dette???

    • #9655

      Du har ret, med mindre I (du og udlejer) udtrykkelig har aftalt, at der skulle gøres noget SÆRLIGT ud af flytteaflæsningen, feks. udarbvejdelse af særskilt her og nu varmeregnskab. 

      Derfor vil jeg anbefale dig at søge assistance i en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.