flyttegebyr på varmeopgørelse

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen flyttegebyr på varmeopgørelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9355
      Anonym
      Gæst

      I november 2008 flyttede jeg. Jeg har nu modtaget varmeopgørelse fra Clorius. Der er opkrævet et “flyttegebyr” på 470,-kr. Er det normal procedure? mvh. Susanne Holm, Firkløvervej 40, 4000 Roskilde. Jeg er medlem af Roskilde Lejerforening, 3095.

    • #9356
      Anonym
      Gæst

      om udgangspunkt er et sådant gebyr kun lovligt, hvis udgiften kan dokumenteres helt konkret, og den har forbindeæse med, at der i forbindelse med din flytning er sket noget ekstraordinært. Feks. at der er kørt et særligt varmeregnskab i forbindelse med netop din flytning.
      – Dette er sjældent tilfældet, og de fleste sådanne “flyttegebyrer” er aldeles ulovlige.
      Jeg vil derfor råde dig til snarest at besøge Roskilde Lejerforening, medbringende papirerne i sagen, og få dem til at vurdere om der er grundlag for en sag. Der er pæne chancer for at slippe for betaling af de 470 kr.

      Med venlig hilsen
      Henrik Stougaard

    • #9357
      Anonym
      Gæst

      Hej, tak for svaret. I første omgang skriver jeg til min udlejer, da det er derfra jeg har modtaget opgørelsen. Måske kan hun hjælpe. Ellers kommer jeg forbi med papirerne. mvh. Susanne

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.