Flyttegebyr og lejerforening

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Flyttegebyr og lejerforening

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11875
      Anne Laumark
      Medlem

      Hej!

      Er fraflyttet min lejlighed i Esbjerg, hvor jeg boede hos en privat og snydeglad udlejer.
      Efter en del problemer mangler jeg nu blot at få varmeopgørelsen ud af verdenen, som jeg flere gange har skrevet til ham om han kan få bragt i orden.
      Først nu er han villig til at sende opgørelse af varme (får 1300 kr tilbage) og et flyttegebyr på 545 kroner (?) til Aalborg, hvor jeg nu bor.
      Varmeopgørelsen er jeg helt med på, men flyttegebyret skurer i mine ører. Jeg er intet blevet informeret om dette gebyr, og da jeg selv personligt så en ny lejer flytte ind, kan jeg ikke få det til at hænge sammen, at der opstår noget særligt over varmeopgørelsen, som jo aflæses årligt.
      Er det mig, der er helt galt på den?
      I skriver i tidligere besvarelser, at man skal melde sig ind i en lejerforening, men da jeg bor i Aalborg er den tætteste annonceret på jeres hjemmeside i Randers. Skal jeg tilmelde mig dem eller er der andre nær Aalborg?

    • #11876
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der må kun opkræves penge til flytteaflæsning af varme, hvis der laves en endelig afregning på flyttetidspunktet.

      Du kan melde dig ind i Randers Lejerforening. Der er muligvis en LLO-afdeling i Ålborg.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.