Flytte lejlighed i samme opgang

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Flytte lejlighed i samme opgang

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14031
      Jens Hansen
      Medlem

      Hej

      Bor i en privat boligblok med syv lejligheder. Bor i en lejlighed på 65 kvadratmeter, men har snakket med udlejer om at flytte til et større lejlighed i samme opgang. Udlejer ønsker at jeg flytter hurtigst muligt, da han selvfølgelig gerne vil have min lejlighed sat til udlejning igen.

      Men udlejeren fortæller mig så at jeg skal betale op til tre måneders husleje i den gamle lejlighed, hvis den ikke bliver udlejet inden. Kan dette virkelig passe, når man flytter til en større og dyre lejlighed i sammen opgang?

    • #14032
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hej

      Som udgangspunkt har du pligt til at betale de tre måneders leje i den gamle lejlighed. Men din udlejer skal søge at udleje lejlighede så hurtigt som muligt, så snart du har afleveret nøglerne. Reglerne er de samme, hvad enten du flytter inden for den samme bygning eller du flytter helt væk. Du kan hjælpe udlejeren med at genudleje din gamle lejlighed, f.eks. ved at anbefale den over for dine venner og bekendte. 

      Ved fraflytning bliver lejer og udlejer ofte uenige om, hvad der skal istandsættes. Hvis du ikke kan blive enig med din udlejer, vil jeg anbefale dig, at melde dig ind i en lejerforening, som eventuelt kan hjælpe dig med at indbringe sagen for huslejenævnet.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.