Flytning af gasrør, hvem skal betale?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Flytning af gasrør, hvem skal betale?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12411
      Ronja 4026
      Medlem

      Jeg er lige flyttet ind i en lejlighed. Der er udtag til emhætte (eller hvad det hedder), men der hvor emhætten skal sidde (over komfuret, som ikke kan stå andre steder) har man placeret gasrøret (det er en gammel installation). Min ejendomsinspektør mener at jeg bare kan skære hul i min emhætte (som jeg først lige skal investere i) eller selv må betale for at få flyttet gasrørert ud til siden. Jeg mener at det er ejendommen der skal betale for at flytte gasrøret, fordi at der er installeret udtag til emhætte, og derfor må være meningen at man skal have en sådan.
      Herudover skal det siges, at ejendommen har renoveret mit køkken, så det nu er åbent ind til stuen (før kunne man lukke en dør for mados osv.). På baggrund af dette, synes jeg jo også at det er helt uacceptabelt at jeg ikke kan få min emhætte op (uden at skære hul i, eller betale ca. 2000,- for at få flyttet røret).

      Kan jeg kræve at udlejeren/ejendommen (Lægeforeningens boliger) skal betale for at flytte mit rør, og med henvisning til hvad?

      På forhånd tak for hjælpen

    • #12412
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis der før har været en emhætte, kan man formentlig få huslejenævnet til at give udlejer et påbud om at retablere emhætten. En anden mulighed er at få lejen sat ned.

      Jeg vil anbfale dig at melde dig ind i Amager Lejerforening og få bistand.

      Amager Lejerforening

      Amager Fælledvej 4, butikken
      2300 København S
      Tlf. 32955492

      Åbningstid: Tirsdag og torsdag kl. 16.30 – 18.30

       Med venlig hilsen, Jakob Linsdberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.